Server Odaları temelde aynı işlevde olmakla birlikte sektörel ihtiyaçlara göre farklılık göstermektedir. Genişleme planları, donanımın üzerinde koşacak işlemler ve süreçler detaylı şekilde hesaplanmalı. Server odası ihtiyaçları belirlenirken temel bazı konulara dikkat edilmeli:
- İklimlendirme
- Afete karşı duyarlılık
- Kablolama
- Güç Kaynağı
- Çevre Kontrolü
- Donanım seçimi
Oteller için Server Odaları Nasıl olmalıdır?
Öncelikle mevcut durumda bir alanınız /odanız varsa bu alanın gereksinimlerinizi karşılayıp karşılamadığını kontrol etmelisiniz. Cihazlarınızın aşırı ısınması, güç kaynağı yetersizliği yada yaptığınız işlerle ilgili oluşan bir donanımsal yetersizlik sorun yaşamanıza neden oluyor olabilir. Bu nedenle bir ek kabin veya daha büyük bir alana geçmeniz gerektiğini düşünüyor olabilirsiniz. Bizler bu noktada ek maliyetlerden sizleri kurtarabilmek için öncelikle ihtiyaçlarınızı en doğru şekilde belirlemek üzerine çalışıyoruz.
Mevcut durumda bir Server odanız yoksa ve planlayabilir haldeyseniz proje tasarımı safhasından itibaren yukarıda bahsettiğimiz maddeler ile birlikte yine ihtiyaç saptamak gerekiyor. Bulut sistemler kullanmayacaksanız; enerji yönetimi, ortak alan yönetimi, bina yönetimi oda yönetimi gibi konular için kesintisiz çalışacak bir sistem kurmalısınız.
Enerji Maliyetlerinizi %30’a kadar düşürebilirsiniz.
Otel Yönetim Sistemi Nasıl Olmalıdır?
Otel yönetim sistemi, bir diğer adıyla konaklama yönetim sistemleri tesisinizin akıllı olmasını sağlayarak sizleri maliyetlerden kurtarmasının yanı sıra operasyon süreçlerinin en doğru şekilde ilerlemesine yardımcı olur.
Konuk Odası Yönetimi: Misafirleriniz zamanlarının yalnızca %20 ile 30’luk bir kısmını odalarında geçirirler ancak enerji tüketiminin yaklaşık %60’lık kısmını odalarda bulunan araç-gereçler harcar. Misafirlerin kolaylıklarını riske atmadan enerji tasarrufu yapmak gerekir. Zayıf akım çözümleri de işte tam olarak bu noktada devreye giren bir teknolojiler ağı aslında. Aydınlatma ve enerji otomasyonları sayesinde misafir odada değilken enerji tasarrufu yapılabilir. Aslında bu konuya en güzel örneklerden biri kart yardımı ile içeri giriş ve aynı kart ile elektriğin açılmasıdır. Bu tip çalışmalar %20’ye yakın tasarruf etmenizi sağlar.
Bina Yönetimi: Konaklama işletmeleri, yönetilmesi hayli zor yapılardır. Misafirleri rahatsız etmeden tüm ihtiyaçlarını gidermeli, ekstra hizmetler sunmalısınız. Bu noktada kullanılacak yazılımlar, afet acil durum planları içerisinde yangın söndürme sistemleri, geçiş kontrol sistemleri gibi pek çok parametre doğu şekilde planlanmış olmalıdır.
Sürekli olarak hizmetin verildiği, insanların konforlarının önemsendiği bu önemli tesislerde HVAC özelinde değil pek çok farklı kulvarda da planlamalar yapmak ve uzman kişilerden görüş almak çok önemlidir. Tüm sorularınızı yanıtlamak için bekliyoruz.