CRM programı  yada Müşteri ilişkileri yönetimi müşterilerimizle olan ilişkilerimizi, etkileşimlerimizi yönettiğimiz ve genellikle büyük ve detaylı miktarda veriyi barındıran yazılımlardır. Günümüzde müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yazılımı üreterek milyarlarca dolar hacme ulaşmış çok büyük markalar bulunuyor. CRM programı bir marka için en önemli  araçlardan biridir diyebiliriz.

Müşteri İlişkileri Yönetimi – CRM programı

Yıllar önce müşterileriyle olan ilişkilerine önem veren oteller, terziler aklınıza gelecek pek çok sektörden irili ufaklı marka süreç takibini yapabilmek için doğum günü, özel istekler gibi konuları fiziki olarak kayıt altına alır ve fark yaratmaya çalışırdı. Temelde, CRM programı işte bu fark yaratma ve süreçleri takip etme isteğinden yola çıkarak tasarlanmıştır. Geldiğimiz noktada ise istatistiğe dayalı ciddi süreçler işletilmektedir. Bir satışın kapanıp kapanmadığı, lead havuzundaki süreçlerin takibi, yüzdelik oranda değişimler, bölgesel hesaplamalar, cinsiyete, meslek gruplarına göre hesaplamalar ve aklınıza gelebilecek pek çok detaylı hesaplama crm programı ile yapılabilmektedir.

CRM Programı Hangi Departmanlar Tarafından Kullanılabilir?

Satış departmanı CRM programını satış hunisini anlamak ve geliştirmek için kullanabilir: Yöneticiler, ekip üyelerinin satış hedeflerine ulaşmadaki ilerlemeleri hakkında güvenilir ve detay verilere ulaşabilir; ekip üyelerini veriye dayalı olarak yönlendirebilir. Öte yandan, hangi kampanyaların ve ürünlerin başarı gösterdiğini inceleyebilir. Programlar sayesinde, daha az iş gücüyle daha fazla verim elde edilirken hesaplamalar bakımından süreçler de kısaltılmış olur.


Pazarlama departmanı CRM programını ileriye dönük hesaplamalar için kullanabilir: Ekipler, bir lead’in geldiği ilk andan satışa dönüştüğü ana kadar olan yolculuğu net bir biçimde haritalayabilir böylece ileriye dönük lead’ler için daha iyi anlatımlar oluşturabilirler. Sosyal medya hareketlerinden, hangi markaları beğendiklerine kadar pek çok detaylı veri CRM programına eklenebilir.


Müşteri Hizmetleri ekipleri, tüm destek hattını detaylı izlemek için kullanabilir: Müşteri etkileşimlerinde ortak bir platform olmadan hareket edildiğinde dağınık veriyi incelemek zorlaşır, bilgi akışındaki sorunlar gözden kaçabilir. Oysa CRM programı sayesinde e-posta, facebook, twitter, telefon her nereden iletişim kurulduysa sorunlarda oluşan bilgi sisteme aktarılır ve hesaplamalar yapılarak ürün yada hizmetteki eksikler giderilirken farklı departmanlara da ek bilgiler sağlanabilir.


İnsan Kaynakları, tedarik zinciri birimleri ve pek çok farklı birim yine müşteri ilişkileri yönetimi sistemlerini kullanarak verim kiritik çözümler oluşturuyor.

CRM Programlarında Veri Merkezlerinin Önemi

Salesforce, Zoho, Pipedrive ve pek çok global CRM programı milyonlarca kullanıcısına kesintisiz hizmet verirken, GDPR (KVKK) konusuna da dikkat ediyor. Sorun yaşandığında verilerin kaybolmayacağını garanti altına alıyor. Veri merkezleri, bizler cloud ortamda kullanım sağlıyor olsak bile yada farklı bir senaryoda SAAS proje kullanıyor olsak bile var olmak ve bu yazılımları kesintisiz şekilde verim kritik biçimde çalıştırmak zorunda. Güç tüketimi, afete dayanıklılık, uluslararası standartlar çok önemli konular. Böylesine büyük projelerde veri merkezinin projelendirmesinin önemli olması kadar; enerji alt yapı sistemleri, aktif network çözümleri de önemlidir. Keşif aşamasından, projelendirmeye en başından son sonuna kadar destek verebilecek yetkinlikte ve tecrübede ekiplerle çalışılmalıdır. Kısaca, veri merkezlerinin proje ve inşaat aşamaları da en az çalışmaları kadar önemlidir. Bizler Doğuş Elektrik olarak farklı alan boyutlarında, global çapta markalar ile yaptığımız çalışmaları 30 yılı aşkın süredir devam ettirmekteyiz. CRM, Mobil Uygulama ve/veya farklı bir işiniz için oluşturacağınız sistem odası, it odası yada veri merkezi projelerinizde tecrübemizi paylaşmak yeni başarı hikayeleri yazmayı çok isteriz.